Tevredenheids-onderzoek

Uw mening telt!

Better Life Thuiszorg wil graag weten wat cliënten vinden van de dienstverlening en op welke punten wij onze organisatie kunnen verbeteren.

  • Better Life Thuiszorg stuurt op eigen initiatief 1x per jaar een enquête om bij cliënten navraag te doen over hoe zij Better Life Thuiszorg ervaren.
  • Daarnaast is iedere organisatie verplicht om 1x per twee jaar een tevredenheids-onderzoek te laten uitvoeren door een onafhankelijk bureau.

Dat resultaat wordt geplaatst op kiesbeter.nl, zodat alle zorgorganisaties onderling vergelijkbaar worden. Dit verplichte onderzoek wordt vanaf 2009 uitgevoerd en wij bedanken alle cliënten die de moeite hebben genomen om aan het onderzoek mee te werken.

Bovengemiddeld

Het geeft ons een goed gevoel om te zien dat de tevredenheid onder onze klanten hoog is en het is belangrijk dat we van cliënten horen welke punten in de zorg verbeterd kunnen worden. Het gemiddelde rapportcijfer van onze klanten voor Better Life Thuiszorg is een 8,7!

Trots!

Hier zijn we trots op. Het gemiddelde landelijke rapportcijfer voor thuiszorginstellingen is 8,1. We hebben zelfs beter gescoord dan de gemiddelde overige zorginstellingen, waar het gemiddelde rapportcijfer op 8,4 ligt.
 
We hebben dan ook het afgelopen jaar keihard gewerkt om onze zorgverlening nog verder te verbeteren en dat komt nu naar voren. Daar gaan we natuurlijk mee door.

Heel positief was men over:

  • De telefonische bereikbaarheid
    • u kunt ons 24 uur per dag bereiken.
  • De betrouwbaarheid van zorgverleners
    • ze zijn vriendelijk, vertrouwd en houden zich aan afspraken.
  • De omgangsvormen van zorgverleners
    • ze gaan op een prettige en beleefde manier met de cliënt om.
  • De lichamelijke verzorging
    • er is veel aandacht voor details zoals kleding en haarverzorging.
  • De flexibiliteit van zorgverleners
    • er kan vrij gemakkelijk geschoven worden in de tijden waarop de zorg geleverd wordt.
  • De professionaliteit van de zorgverleners
    • de zorgverleners zijn goed opgeleid en weten waar ze mee bezig zijn.

Wat wij de komende tijd nog verder gaan verbeteren:

  • Onze zorgcoördinatoren zullen nog vaker contact hebben met onze cliënten door ze thuis te bezoeken of telefonisch contact te hebben om te horen hoe het gaat.
  • Onze cliënten hebben te maken met moeilijke regels vanuit de overheid en we gaan onze cliënten nog beter informeren over deze regels en wat dat voor hen betekent.
  • We gaan nog zorgvuldiger vastleggen welke afspraken wij met onze cliënten hebben gemaakt. Soms blijkt het nog niet helemaal duidelijk te zijn wat we wel en wat niet voor de cliënt mogen en kunnen doen.

Better Life Thuiszorg zal zich de komende jaren blijven inzetten voor verbetering van uw zorg en daarmee de kwaliteit van uw leven.